زمان جاری : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 8:57 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 12
نویسنده پیام
saye13777 آفلاین


ارسال‌ها : 15
عضویت: 2 /4 /1401


مهاجرت به فرانسه
تحصیل و اعزام دانشجو به فرانسه
این کشور در گروه کشور هایی قرار دارد که تحصیل در آنها به طور رایگان ارائه می شود. این کشور دارای 84 دانشگاه و موسسه آموزش عالی می باشد که تحصیل در همه آنها به طور رایگان می باشد و نکته مهم این است که تدریس در این دانشگاه ها به گونه زبان فرانسوی می باشد .
متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه ها باید براین زبان تسلط داشته باشند و امتحان TCFیا DELF را گذرانده باشند. امتحان TCF، 2سال اعتبار دارد که پس از این مدت اعتبار آن از بین می رود اما امتحان DELF، اعتبار آن پایان نخواهد یافت و درنتیجه حداقل مدرکی که شما به آن احتیاج خواهید داشت مدرک B1 می باشد اما این مدرک نیز به تنهایی برای تحصیل در دانشگاه کافی نیست.
نکته دیگر که بیان آن لازم می باشد این است که این کشور برای مقطع لیسانس به سختی ویزا می دهد به این دلیل بهتر است عزیزانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم می باشد کشور دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. اما افرادی که در آخرین سال های مقطع لیسانس می باشند این فرصت وجود دارد که برای فوق لیسانس اقدام نمایند.
تحصیل در این کشور شامل مقاطع فوق لیسانس و دکترا می باشد . فوق لیسانس در این کشور شامل دوره های یک ساله ( معادل فوق لیسانس ایران ) و دوره های 2 ساله ( 1 سال فوق لیسانس و 1 سال پیش دکترا ) می باشد که پس از گذراندن آن می توانند وارد مقطع دکترا شوند و اکنون طول دوره دکترا 3 سال می باشد که بیشتر شامل Reaserchو تحقیق می باشد.
شرایط اقامت در این کشور به این گونه می باشد که اگر فردی 7 سال به طور مستمر در آنجا باشد ( تحصیلی ، کار و ... ) می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید وپس از یک هفته ورود به این کشور مقیم آنجا بشمار می رود . هم چنین فرد متقاضی در طول تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی 20 ساعت در هفته حق کار دارد که اگر در این دوره کارفرما فرد را بیمه کند به محض بیمه کردن کار فرما ، اقامت دائم را می گیرد.
هزینه ها در این کشور به دلیل رایگان بودن دانشگاه ها در حد تعادل است. وابسته به اینکه تحصیل در کدام یک از شهر های این کشور باشد ، هزینه ها متفاوت می باشد . این هزینه ها در پاریس ماهی 900 یورو به بالا خواهد بود و در شهرستان های آن از 700 یورو به بالا هزینه ها شروع می شود.
شرایط تحصیل در کشور فرانسه :
دوره های تحصیلی در دانشگاههای کشور فرانسه به شرح ذیل می باشد:
دوره Licence:
شامل L1,L2 ,L3 می باشد. نظام آموزشی فرانسه سالانه است و دانشجویان در هر سال تعداد خاصی واحد می گذرانند.

دوره Master:
این دوره شاملMaster1وMaster2می باشد و دانشجو می تواند بصورت جداگانه هر دوره را گذرانده و مدرک مورد نظر را اخذ نماید.

دوره Doctorate:
این دوره سه سال به طول می انجامد و شامل تحقیق می باشد.
ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا برای فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد.هر دانشجو می تواند در رشته ای که فارغ التحصیل شده و یا رشته های مرتبط به آن ادامه تحصیل دهد.
شروع نخستین قدم برای اخذ پذیرش ماه فوریه ( بهمن ماه ) بوده و جواب نهائی در ماه ژوئیه ( تیر ماه ) از طرف دانشگاه صادر خواهد شد با احتساب اقدام برای ویزای دانشجویی که حداکثر ۷۰روز به طول می انجامد ، دانشگاه های فرانسه در ماه سپتامبر هر سال پذیرای دانشجویان خواهند بود.
دانشجو وظیفه دارد در امتحانی به نام TCF که در بخش فرهنگی سفارت برگزار میشود شرکت نموده تا سطح زبان مربوطه مشخص شود. در واقع اصلی ترین بخش اخذ پذیرش دانشجویی ، تسلط به زبان فرانسه و کسب نمره مربوطه ( حداقل سطح B2 ) می باشد.
نکته حائز اهمیت :
مدارک لازم برای اخذ پذیرش لزوما بایستی ترجمه رسمی به زبان فرانسه توسط مترجم معتمد سفارت شده و شناسنامه ایرانی و مدارک تحصیلی و ریز نمرات علاوه بر ترجمه رسمی به تایید سفارت فرانسه نیز برسد.

شنبه 22 مرداد 1401 - 11:06
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :