زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 2:36 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 14
نویسنده پیام
saye13777 آفلاین


ارسال‌ها : 15
عضویت: 2 /4 /1401


تحصیل پزشکی در کانادا
امتحان پزشکی کانادا MCATمتقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا باید در امتحان پزشکی کانادا آزمون Medical College Admission یا به اختصار آزمون MCAT نمره لازم را کسب کنند. آزمون MCAT یک آزمون استاندارد است که توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا برگزار می شود.


  • سوال های امتحان پزشکی کانادا MCAT در حوزه های علوم اجتماعی، علوم رفتاری، ارزیابی حل مسئله، علوم طبیعی و تفکر انتقادی می باشد.

  • امتحان پزشکی کانادا در همه دانشگاه های این کشور اجباری نمی باشد.

  • سوال های دروس پیش-نیاز تحصیل پزشکی در کانادا در حوزه های شیمی، فیزیک، زیست شناسی و زبان انگلیسی می باشد.


مدارک مورد نظر اخذ ویزای تحصیلی کانادامتقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید مدارک لازم را ارائه دهد. ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی کانادا عبارت است از:

  • مدرک دیپلم با ریزنمره های دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل بالای 15

  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 5 به بالا

  • نمره پذیرش در آزمون MCAT

  • گواهی تمکن مالی کافی

  • انگیزه نامه تحصیلی

  • پاسپورت با اعتبار کافی

  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کانادا


شرایط سنی تحصیل پزشکیشرط سنی را می توان از مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در کانادا محسوب کرد. شرط سنی لازم برای تحصیل در کانادا در این رشته، زیر 25 سال می باشد. اگر متقاضی با دارا بودن شرایط تحصیلی و علمی قوی دارای واجد شرایط سنی مناسب نباشد، احتمال اخذ پذیرش تحصیلی وی کاهش می یابد.تحصیل در رشته پزشکی در کانادامهاجرت به کانادا پس از اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های کانادا امکان پذیر خواهد بود و متقاضیان می توانند در دانشگاه های معتبر و مطرح این کشور تحصیل کنند. لازم به ذکر است که متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی علوم پایه در رشته های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضیات باشند تا واجد شرایط اخذ اپلای پزشکی کانادا باشند.

  • مدت زمان تحصیل در کانادا در رشته پزشکی با احتساب 4 سال دوره کارشناسی علوم پایه قبل از ورود به دانشگاه پزشکی در حدود 7 تا 9 سال می باشد.

  • متقاضیان در آخرین سال تحصیل در رشته پزشکی کانادا باید دوره های رزیدنتی CARMS را در بیمارستان های این کشور بگذرانند.

  • مدت زمان دوره عملی رزیدنتی کانادا در حدود 2 سال می باشد.


تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک لیسانسشرایط تحصیل پزشکی در کانادا با شرایط تحصیل پزشکی در ایران بسیار متفاوت است. متقاضیان برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی کانادا باید دارای مدرک لیسانس علوم پایه باشند. در واقع تحصیل 3 تا 4 ساله در دوره لیسانس رشته های علوم پایه برای تحصیل پزشکی کانادا الزامی است. متقاضیان با دارا بودن مدرک لیسانس علوم پایه باید در امتحان پزشکی کانادا MCAT نمره لازم را کسب کنند. پس از اخذ نمره لازم در امتحان پزشکی کانادا متقاضیان می توانند به مدت 4 تا 5 سال در رشته پزشکی کانادا تحصیل کنند.اخذ مجوز کار دانشجویی در کانادامتقاضیان با تحصیل در رشته پزشکی در کانادا می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی به کار و اشتغال بپردازند. اخذ مجوز کار دانشجویی از آن جهت حائز اهمیت است که متقاضی با درآمد حاصل از کار دانشجویی می تواند بخش قابل توجهی از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را تأمین کند. متقاضیان با اخذ مجوز کار دانشجویی به کار و اشتغال تا 20 ساعت در هفته مجاز می باشند.اخذ ویزای همراه کانادامتقاضی با دارا بودن شرایط تحصیل پزشکی در کانادا می تواند برای اخذ ویزای همراه خانواده برای همسر و فرزندان زیر 19 سال خود برای مهاجرت به کانادا اقدام کند. دولت کانادا در راستای اتحاد خانواده مجوز اخذ ویزای همراه خانواده را برای همسر و فرزندان متقاضی صادر می کند. یکی از شرایط مهم اخذ ویزای همراه خانواده کانادا دارا بودن تمکن مالی کافی برای ساپورت مالی همسر و فرزندان در کانادا می باشد.

  • از مزیت های اخذ ویزای همراه خانواده کانادا اخذ مجوز کار تمام وقت برای همسر متقاضی می باشد.

  • فرزندان زیر 19 سال متقاضی با اخذ ویزای همراه می توانند در مدارس دولتی کانادا به رایگان تحصیل کنند.


امتحان پزشکی کانادا MCAT متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا باید در امتحان پزشکی کانادا آزمون Medical College Admission یا به اختصار آزمون MCAT نمره لازم را کسب کنند. آزمون MCAT یک آزمون استاندارد است که توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا برگزار می شود.
امتحان پزشکی کانادا MCAT متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا باید در امتحان پزشکی کانادا آزمون Medical College Admission یا به اختصار آزمون MCAT نمره لازم را کسب کنند. آزمون MCAT یک آزمون استاندارد است که توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا برگزار می شود.امتحان پزشکی کانادا MCATمتقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا باید در امتحان پزشکی کانادا آزمون Medical College Admission یا به اختصار آزمون MCAT نمره لازم را کسب کنند. آزمون MCAT یک آزمون استاندارد است که توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا برگزار می شود.

تحصیل در کانادا
تحصیل پزشکی در کانادا


یکشنبه 02 مرداد 1401 - 15:46
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :